Prentsa Aretoa

2023/04/19

Beatriz Artolazabalek "`Gasteiz KM0" zigilua sortuko du tokiko produktuen aldeko apustua egiten duten establezimenduak aintzatesteko

Bereizgarriarekin batera, merkaturatze-zirkuitu bat garatuko da, ekoizleak jatetxe eta saltokiekin konektatzeko. “Gure lehen sektorea indartzea eta enplegua bultzatzea lortuko dugu. Baina, aldi berean, kartetan eta lokaletan kalitatea, hurbiltasuna eta produktu freskoak lehenesten dituzten guztiei ere aitortuko diegu”

rss Ezagutzera eman
Beatriz Artolazabalek

ARGAZKIA JAITSI

"Zero Kilometroa", tokiko kontsumoa bereizteko zigilua. Beatriz Artolazabal EAJ-PNVko alkategaiak gaur aurkeztu duen proposamena da. Esan duenez, gure tokiko produktuentzat hirian dugun erakusleihorik onenetakoa da. Gure baserri, herri eta baratzeetatik zuzenean ekarritako lurreko produktuak. Barazkiak, ardoak, gaztak, olioa, eztia, frutak edo lekaleak.

Bereizgarri hori sortzeak helburu bikoitza du. Alde batetik, lehen sektorea indartzea tokiko kontsumoaren bidez eta, bestetik, beren negozioetan garapen iraunkorrean, bidezko merkataritzan, tradizioan eta kalitatean oinarritutako filosofia hori bultzatzen duten pertsona guztiak aintzat hartzea. Gure nekazarien eta abeltzaleen aldeko apustua da, aitortzea merezi duena. Lurraren, ekonomiaren eta produktu horien balio erantsiaren aldeko errunaldia. Gure lehen sektorea indartzea lortuko dugu, egungo enplegua mantenduz eta aukera berriak sortuz. Baina, aldi berean, beren kartetan eta lokaletan kalitatea, hurbiltasuna eta produktu freskoak lehenesten dituzten merkatari eta ostalari guztiei ere aitortuko diegu, berme guztiekin.

Ildo horretan, KM0 produktuen salmenta eta kontsumoa errazteko, ekoizleak eta ostalaritza lotuko dituen merkaturatze-zirkuitu bat sortuko dela aurreratu du hautagai jeltzaleak. “Argi dago gero eta gehiago baloratzen dela hurbilekoa, jaten dugunaren jatorria jakitea baloratzen da, artisau-lana baloratzen da, gure ohiturak, gure egiteko eta ekoizteko modua. Printzipio eta balio horiek gure gizartearen isla dira: jatea gustatzen zaigu, gure produktuak gustatzen zaizkigu, baloratu egiten ditugu eta harrotasunez harrotzen ditugu. Gure hirian aliatu handiak ditugu proposamen hau arrakastaz abiatzeko”, ziurtatu du.

Aliatu handi horien artean, Artolazabalek, ostalaritzako ekoizleez eta profesionalez gain, Slow Food Araba mugimendua aipatu du. Azken horrek urteak daramatza elikadura osasuntsua, kontsumo arduratsua, biodibertsitatea eta tradizioak bultzatzen. Eskutik helduta joango gara, gure produktuak sustatzen jarraitzeko eta “Gasteiz KM0” bereizgarri honekin bat egingo duten ostalaritzako lokal asko egon daitezen lortzeko.

Abantailak asko dira, aitortu duenez. Ekonomia eta enplegua bultzatzen dira, ingurumena zaintzen da, elikadura osasungarria bultzatzen da eta prezio lehiakorragoak lortzen dira garraioaren kostu handiak ezabatzen direlako.

"Gasteiz KM0" marka izango da Artolazabalek erabiliko duen lehen neurria Gasteiz, bertako produktuak eta gastronomia merezi duten lekuan kokatzeko. Hiriko harresi-ibilbidean gure produktuak eta sukaldariak sartzea proposatzen du. “Horiek ikusgai izatea nahi dugu, eta ez dago mural handien bidez egitea baino modu hoberik. Gure kaleei kolorea ematen diegu, baina oso esanahi bereziarekin: gure marka propioa, lurrarekiko babesa, ingurumenarekiko konpromisoa eta bizitza osasuntsua”.

Suso Blog
  • Jose Antonio Suso

    Jose Antonio Suso

    ABBko presidentea

    SARTU